Communicatieadvies en uitvoerend communicatiewerk doe ik #methartelust voor kleine organisaties die er zelf niet altijd de tijd of capaciteit voor hebben.
Heb je vragen, wil je weten wat de kosten zijn of wil je kennismaken?
paula@hartelust-communicatie.nl
06 1139 7822 (ook WhatsApp)

LinkedIn | Facebook | Instagram

Motivatie voor mijn werk

In de afgelopen 20 jaar heb ik me #methartelust ingezet voor diverse stichtingen en verenigingen. En niet voor niets: voor mij is de essentie van een vereniging of stichting, mensen bij elkaar te brengen die samen een groter doel of ideaal voorstaan.

Door de bundeling van kennis en inzichten is een non-profitorganisatie in staat om verdieping en verbreding aan te bieden van kennis van de leden en achterban. Een vereniging voegt, door de platform- en netwerkfunctie die de organisatie altijd heeft, zelf een waarde toe voor de leden. Daarbij kan de organisatie een product of dienst bieden dat geheel aansluit bij de organisatiedoelstelling. Dit betekent dat een vereniging heel eenvoudig gelijkgestemden met elkaar in contact brengt, waardoor zij onderling ook meerwaarde van de vereniging ondervinden. Een vereniging biedt daarbij ook de ruimte voor nieuwe initiatieven die de doelstelling of het ideaal op een nieuwe wijze mogelijk maken of dichterbij brengen.
Werk jij hier ook met hartelust aan? En ziet de buitenwereld dit ook?

Communicatie in, bij en door een vereniging of stichting
Verenigingen worden opgericht om erfgoed te behouden. Of om een politiek doel na te streven. Of om informatie te verspreiden over/geld in te zamelen voor natuur, gezondheid, kinderen, etc.
Ik heb in die twintig jaar wel gemerkt dat non-profits de meeste inspanning moeten plegen in hoe ze hun informatie en rollen bekendmaken bij hun achterban en mogelijke achterban. En daarbij vooral ook te kijken naar hoe zij hiermee invloed hebben om die informatie bij te laten dragen aan het bereiken van de doelstelling van de organisatie. Een dagelijkse klus die een lange adem vergt, maar waar je naar hartelust je kennis en netwerk kunt inzetten.

Werk aan die relevantie!
Het mooie van communicatie tegenwoordig is, dat er zoveel te vertellen is. En hoe dat verhaal overkomt, is te meten. Meteen en veel concreter dan met een peiling onder krantenlezers, bioscoopbezoekers of in een supermarkt. En meten is leuk, maar het zit ‘m vooral in wát je meet, hoe je dat interpreteert en hoe je vervolgens je communicatie zodanig inricht dat je een relevante boodschap, product of dienst verspreidt met je organisatie. En hierbij moet je ook je doelstelling rekenen: de visie en missie van de organisatie moeten relevant blijven voor huidige en nieuwe leden. En van daaruit werk je aan al je communicatie: welke producten of diensten bied je, hoe maak je onderling contact mogelijk, welke doelgroep kun je nog meer aanspreken als vereniging? Dit is niet alleen relevant voor ledenwerving en ledenbehoud, maar ook voor fondsenwerving en sponsoring of subsidie. En het leuke is, dat je zo ook kunt meten welke wederdiensten een lid of donateur wil bieden, van donatie en contributie tot actief besturen. En zo is de cirkel rond: door de best aansluitende boodschap te sturen, maak je jezelf tot een aantrekkelijke partner voor leden en verdere achterban. En met een grote achterban bereik je beter je doel: het vergroten van je netwerk en het versterken van je boodschap.

Hieraan werk ik #methartelust. 

Wettelijk voorgeschreven verklaring persoonsgegevens met aanvulling